mandag den 26. januar 2015

Juice

For omkring 100 år siden...nej, måske 6-7 år siden, da det blev moderne at lave sin egen juice, købte jeg en juicemaskine.

Så stillede jeg den i kælderen og der har den så stået siden. Jeg åbnede ikke engang kassen og tog den ud!

Så begyndte datteren at lokke med at vi skulle på Joe & the Juice hver gang, vi var ude og hygge. Deres juice smager skønt (og deres tun-sandwich er fantastisk!!). MEN 50 kr. for et glas juice er jo også en slags penge og pludselig kom jeg i tanke om juicemaskinen i kælderen. Måske man kunne tage lidt af trangen til Joes juice ved at lave noget hjemmelavet en gang imellem.

I dag, efter langt tilløb, blev den så hentet frem og fik lov til at lave lidt juice til os og det var lidt!

Jeg brugte

8 mellemstore gulerødder
4 æbler (3 små og 1 stort)
ca. 3 cm. ingefær

Og det er jo ikke fordi vi nu vælter os i juice for ovenstående gav knap ½ liter.

Men vi er i gang og vi fortsætter - måske i en kombi med friskpresset juice, der kan blendes med fx avocado, banan eller andet. 

Det bedste var at jeg fik lokket sønnen, som absolut er modstander af frugt og grønt, til at drikke et glas :-)


Juiceren er en Philips - modelnavn HR1858/00 men den findes næppe på markedet længere.





2 kommentarer:

  1. Bedre sent end aldrig, som man siger :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig - desværre har vi ikke været gode til at bruge den efterfølgende, hvilket er dumt, når det er så nemt. Vi må tage os sammen!

      Slet